كتاب استمارة 6 pdf خالد حبيب



استمارة 6 خالد حبيبكتاب استمارة 6  خالد حبيب 
عن  استمارة 6  :

  " كنت فاكر و انا بكتب الكتاب ده انى حقدم تجارب و خبرات فى عالم الادارة و البيزنس و العلاقات و بس..لكن لقيتنى بكتشف نفسى مع كل حكاية و كل موقف مر بيا فى الحياة ..و بسترجع صور و معانى انا نفسى وقعت فيها و عملتها .

كتبت عن الراجل الكبير او ال big boss فى كل مجال اشتغلت فيه , انتقدت اداءه و تردده و خوفه و ساعات اسوب علاقاته باللى معاه او طريقة تنفيذه لمهام الشغل المطلوب , لكن اكتشفت انى انا نفسى كنت ساعات الراجل الكبير اللى كتبت عنه!

كتبت مواقف فى الادارة عشان الناس تتعلم منها لكن لقيتنى و انا بنهى كل قصة عشان اطلع منها المعنى او القانون او خلاصة التجربة , بقف مع نفسى كتير و اراجعها لانى اكتشفت انى ارتكبت الغلط مش مرة واحدة لكن مرات ...
الخلاصة الكتاب ده فيه خبراتى فى الحياة العملية و الانسانية و الادارية , سكتى اللى مشيتها كبنى ادم كانت غلط ساعات و صح ساعات تانية. حكيت فيه اللى حصل فى كل مرة من غير ما اطلع نفسى مثالى .. يا ريت تقرؤه و تشوف المواقف فى حجمها ..اتعلم منها خبرة مش لازم تعيشها ..و ضيف عليه من خبراتك و مواقفك انت ".
خالد حبيب

اضف تعليق

أحدث أقدم